De bereikbaarheid van Almere

SAAdonderdag 01 maart 2012 19:07

Nog dit jaar mogen we de opening van de Hanzelijn verwachten en vandaag startte Minister Schultz van Haegen de daadwerkelijke verbreding van de snelwegverbinding Schiphol-Amsterdam-Almere. Dit traject moet in 2020 klaar zijn.

De A6:krijgt  2x2 hoofdbanen en 2x2 parallelbanen, hierdoor wordt het doorgaande verkeer gescheiden van het plaatselijke verkeer wat de doorstroming bevordert. Omdat  de A2  bij Eindhoven op dezelfde manier is ingericht hebben een aantal raadsleden, de collega’s Scholten en Duivesteijn en ik op 17 februari een bezoek gebracht aan Eindhoven. Door zo’n bezoek wordt het eindbeeld een stuk concreter.

Het is de bedoeling om bij de verbreding van de A6 ter hoogte van het Weerwater volop rekening te houden met de stedenbouwkundige mogelijkheden van dit gebied. Het is een mogelijkheid om iets van je stad en van je economie te laten zien aan de automobilisten. Tegelijkertijd moet de  overlast van de snelweg beperkt worden, denk aan het tegengaan van onnodige barrières (overkluizen?) en het beperken van overlast (geluid en fijn stof). De komende jaren hopen we met u verder te spreken over de concrete mogelijkheden.

Zie voor meer informatie http://www.schiphol-amsterdam-almere.nl/ en voor gebiedsontwikkeling/almere_centrum_weerwater

Berdien Steunenberg
Wethouder voor CDA en ChristenUnie