Roelienke van der Snoek

Roelienke van der Snoek is getrouwd en heeft 3 kinderen. Ze woont sinds 1998 in Almere. Na jaren als leerkracht in het basisonderwijs gewerkt te hebben, is ze voor zichzelf begonnen. Alles wat met creativiteit en duurzaamheid te maken heeft, maakt haar enthousiast. Vooral als het om textiel en leer gaat. Nieuwe dingen maken van oude spullen is haar passie. En dit doorgeven aan anderen combineert het onderwijs én de creativiteit tot een leuke uitdaging.

Mensen verbinden en hen in hun kracht zetten is wat ze doet vanuit de overtuiging dat God ieder mens uniek en waardevol vindt. Dit heeft ze jarenlang mogen inzetten in het leiderschapsteam van Rafaël Almere en mag ze nu doen via stichting Delen&meer in Almere Buiten. En de afgelopen 2 jaren heeft ze als fractiesecretaris de ChristenUnie in Almere mogen ondersteunen.

Almere is een snel groeiende stad op vele terreinen tegelijk. Een goede toekomst voor onze kinderen, die begint met goed onderwijs voor iedereen, vindt ze dan ook heel belangrijk. Ook de jeugdzorg en hulp aan gezinnen is een belangrijk onderwerp als we willen werken aan een (toekomstige) sterke stad! Daarnaast wil ze graag duurzaamheid dichter bij de Almeerder brengen en is haar wens dat niemand eenzaam hoeft te zijn in onze mooie stad.