Service Medipoint nog steeds onder de maat

medipoint.jpeg
Logo Samen voor Almere.JPG
Door Webredactie Almere op 5 september 2025 om 12:00

Service Medipoint nog steeds onder de maat

In december vorig jaar trok de SP samen met de ChristenUnie aan de bel over de slechte service van Medipoint in Almere. Bewoners klaagden dat zij weken, en soms zelfs maanden, moesten wachten op hulpmiddelen waar zij afhankelijk van zijn. ChristenUnie-raadslid Georgine Panhuijsen stelde hierover mondelinge vragen op de Politieke Markt. De wethouder zei destijds het geschetste beeld niet te herkennen.

Daarna sloegen Panhuijsen en coördinator Jolanda Haft van de SP-Hulpdienst in Almere de handen ineen. Ze wilden weten hoe groot de problemen daadwerkelijk waren. Het antwoord liet niet lang op zich wachten: tientallen mails en telefoontjes kwamen binnen van boze en bedroefde bewoners. Mensen die niet vooruitkomen omdat de hulpmiddelen die ze nodig hebben niet geleverd worden.

In mei 2025 volgde een gesprek op het stadhuis. Dit was een goed gesprek en er werd afgesproken dat de gemeente de klachten zou oppakken en dat er specifiek zou worden onderzocht waar het proces misgaat. Maar maanden later is er nog geen antwoord. Alleen de mededeling dat het onderzoek nog loopt. Er zijn weliswaar klachten opgepakt, maar waarom het proces steeds stokt wordt niet duidelijk gemaakt.

"Het is onacceptabel dat bewoners met een beperking belemmerd worden in hun dagelijkse leven, zegt Georgine Panhuijsen. "Zij moeten volwaardig mee kunnen doen in de samenleving. Bovendien druist dit tegen de afspraken uit het servicecontract."
Het is tijd voor echte oplossingen. Medipoint moet haar afspraken nakomen, en de gemeente moet er bovenop zitten. Almere verdient een zorgsysteem dat bewoners niet in de kou laat staan.

Heeft u zelf ervaringen of klachten over Medipoint? Laat het ons weten.

Georgine Panhuijsen, raadslid ChristenUnie
Jolanda Haft, coördinator SP Hulpdienst

Labels: