Kandidaten

• 1. Hans van Dijk

Hans van Dijk (59) is eigenaar van Flevo Makelaars en Arcuris Bedrijfsmakelaars.

Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen.
    Sinds de oprichting is hij lid van de ChristenUnie en voor deze partij heeft hij al in diverse functies mogen werken de laatste jaren als fractievoorzitter.

Daarnaast is Hans ook diaken bij Marantha Ministries Flevoland.

Hij is ervan overtuigd dat het belangrijk is om de christelijke boodschap in de gemeentelijke politiek te laten horen. Christelijke politiek is ook op gemeentelijk niveau en op alle beleidsterreinen een noodzaak dat hebben de afgelopen jaren wel laten zien.
    Hans ziet het als een grote uitdaging om met een sterke ChristenUnie fractie te werken aan de verdere gezonde groei van het mooie Almere.

j.vandijk@almere.nl

• 2. Efraïm Hart

Efraim Hart (29) is arts, adviseur en promoveert momenteel op het thema activisme in de zorg.

Hij is getrouwd en heeft een zoontje van 2 jaar.                                                                                                                         Binnen de ChristenUnie is hij al langer actief, onder andere als duoraadslid in Amsterdam, waar hij zich met name heeft ingezet op thema's met betrekking tot zorg en gezondheid.

Efraim: 'Als arts, christen en vader sta ik midden in de maatschappij. Wij hebben politici nodig met een hart voor mensen, inzicht in de oorzaak van maatschappelijke problematiek en een visie om de oorzaken van deze problemen aan te pakken. Ik voel mij geroepen om het verschil te maken.'

• 3. Kees Hendriksen

Kees Hendriksen (31) is opgegroeid in Veenendaal en woont nu 8 jaar in Almere.

Na zijn studie HBO-Theologie heeft hij eerst een aantal jaar gewerkt in Christelijke gemeente De Wegwijzer en sinds eind 2017 werkt hij bij het Leger des Heils.

Kees is daar nu persoonlijk begeleider bij een beschermd woonvoorziening voor jonge moeders.
    In september 2019 volgde hij Roelie Bosch op als fractie assistent toen zij wethouder van Almere werd. Sindsdien houdt hij zich bezig met duurzaamheid, ecologie, de energietransitie, wonen, financiën, werk & inkomen en strijdt hij tegen mensenhandel en uitbuiting. Zijn grote gevoel voor eerlijkheid en rechtvaardigheid en afkeer van onrecht is voor hem de drive om zich uit te spreken en zich in te zetten voor christelijk-sociale politiek.

chendriksen@almere.nl

• 4. Roelienke van der Snoek

Roelienke van der Snoek (46) is eigenaar van Re-using en oprichter van stichting Delen&meer.

Ze is getrouwd en moeder van 3 kinderen. Sinds 2 jaar is zij betrokken bij de ChristenUnie als fractiesecretaris.
    Haar passie is mensen in hun kracht zetten en verbinden.

Met een sterk ChristenUnieteam wil zij bouwen aan een stad waarin iedereen zich geaccepteerd en thuis voelt.

• 5. Erna Tolkamp- de Vries

Erna Tolkamp- de Vries (72) Is gepensioneerd, getrouwd, 3 kinderen en heeft 1 kleinkind.
    Sinds 2018 is zij betrokken bij de ChristenUnie als fractie assistent.
    Daarnaast heeft zij een hart voor zending en is betrokken bij een aantal projecten in binnen- en buitenland.
    Graag wil zij haar ervaring en portefeuille kennis willen gebruiken om in de volgende periode nog beter op te kunnen komen voor de kwetsbare mensen in Almere.

etolkampdevries@almere.nl

06-11202386

• 6. Laura Alberts

Laura (27) is werkzaam als finance recruiter en is daarnaast presentatrice bij haar videoproductiebedrijf Alberts Media.

Ze is lid van gemeente De Rots Amsterdam en zet zich in als jeugdleider.

Laura is het afgelopen jaar voorzitter geweest van PerspectieF Noord-Holland.

• 7. Lionel Nawidjaja

Lionel Nawidjaja (28) is in het dagelijks leven werkzaam als finance professional.

In die rol houdt hij zich voornamelijk bezig met het voorkomen van onder andere witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Hij heeft een hart voor de publieke zaak en een hart voor jongeren, voornamelijk hen die met hun rug tegen de muur staan.

Hij hoopt met Gods genade een bijdrage te kunnen leveren aan een Almere waarin eenieder meetelt, waarin een ieder wordt gehoord en in zijn of haar kracht wordt gezet.’

• 8. Undina Madretsma

Undina Madretsma (30) is werkzaam als warmtecoördinator en heeft een bèta achtergrond.

Zelf is zij haar bedrijf Madretsma Vastgoed aan het opstarten en doelt op de realisatie van betaalbare starterswoningen. Zij is samenwonend, heeft twee kinderen en zij bezoekt de Maranatha Ministries.
    Undina kijkt uit om samen met de ChristenUnie en inwoners een verdere impact te hebben op de groei en ontwikkeling van onze stad Almere.

• 9. Mark de Boer

Mark de Boer, is 51 jaar oud, getrouwd met Mira en vader van drie kinderen.
    In het dagelijks leven is hij organisatieadviseur en mag hij samen met Mira leiding geven aan een kleine maar mooie kerkelijke gemeente, Rafael Almere.

Hun motto is 'voel je thuis, voel je vrij' en dat is precies hoe zij dat beleven.

Een plek waar wij onszelf kunnen zijn en waar wij het leven met elkaar en met God delen.
    En dat ideaal is ook de reden om zich in te zetten voor de ChristenUnie Almere.

In deze stad wonen ruim 215000 mensen. Zijn wens voor Almere is dat het een plek is waar elk van hen zich ook echt thuis en vrij voelt. Waar jong en oud mee kan doen en waar samenleven betekent dat er ruimte is voor iedereen.

• 10. Frangeska Hosé

Frangeska Hose (32) is projectleider communicatie bij de Evangelische Omroep (EO) en oprichter van cateringbedrijf KUMILAMOR.

Zij is getrouwd en moeder van een vrolijke peuter.

In de afgelopen jaren heeft zij zich ingezet als Social media coach en lid van het bestuur en de selectiecommissie. Op zondagen zingt zij in gemeente de Rots Amsterdam.

Frangeska wil haar creativiteit inzetten om zoveel mogelijk Almeerders met het ChristenUnie-geluid te bereiken.

• 11. Lilian Roep

Lilian Roep (62) is Apostel en Senior Pastor van Yeshua's Touch International.

• 12. Farshid Seyed Mehdi

Farshid is bestuurslid ChristenUnie Almere en President Media Perspective, eigenaar 222 Ministries.

• 13. Henk de Groot

Henk (62) is Voorzitter ECA, Bestuurslid ChristenUnie en Planner bij Bureau de Wit.

• 14. Janet Rekker-Schuring

Janet (43) is Voorzitter AI ChristenUnie Almere en Manager zorg en bedrijfsvoering bij Ziekenhuis Gelderse Vallei.

• 15. Minke Zwarts

Minke (38) is Leerkracht in het basisonderwijs

• 16. Diana Bakker

Diana (54) is beroepsvrijwilliger

• 17. Natalja Kromosoeto

Natalja (47) is werkzaam bij de Publieke Omroep

• 18. Eric Oosterom

Eric (48) is programmamanager bij het landelijke kenniscentrum voor stedelijk waterbeheer met een warm hart voor duurzaamheid.

• 19. Ursey Wienen-Miranda

Ursey (39) is bedrijfsjuriste, zangeres en docent Windesheim

• 20. Astrando Castillion

Astrando (51) is pastor Maranata Ministries Almere.

• 21. Marnix van Oord

Marnix (67) is Algemeen coördinator Present

• 22. Shelton Telesford

Shelton (31) is Pastor Chapel Avenue en Youth for Christ. Gospel zanger.

• 23. Yovanka Sumter-Schreuder

Yovanka (38) is Pastor - JMI Ministries Almere

• 24. Floris van den Dool

Floris (58) is Managing Director Cyber Security