ChristenUnie Almere in actie!

IMG_9411b.jpgzaterdag 13 maart 2021 22:12

ChristenUnie komt in actie, ook vandaag. De ChristenUnie wil zich inzetten voor een economie die draait om mensen. Kandidaat Tweede kamerleden Don Ceder #4 en Johanna Kramer #15 waren vanmiddag in Almere. Daar hebben we in de Zadelmakerstraat mogen luisteren naar ondernemers.

Daarnaast hebben de ChristenUnie kandidaten samen met lokale en regionale vertegenwoordigers een training mogen volgen van ondernemers Ben Schaeffer en Dennis Karssen uit Almere. Met hun bedrijf PWT Professionals bieden ze fysieke en mentale weerbaarheidstrainingen.

Schaeffer en Karssen zien in hun dagelijkse werkzaamheden hoe zeer bestuurders, hulpverleners, zorgverleners en ondernemers in toenemende mate kampen met dreiging en intimidaties.
Schaeffer: ‘het is de winkelier die worstelt met een agressieve klant en de zorgverlener die in zijn werk gehinderd wordt door onhandelbare cliënten.’ Hij vindt het belangrijk om in te zetten op preventie.

De ChristenUnie onderschrijft dat en roept op om toenemende polarisatie tegen te gaan.

Don Ceder: ‘Ben Schaeffer is een sociale ondernemer die ons dichter bij elkaar brengt. Die verbinding moeten we blijven zoeken. Liefde, genade en zachtmoedigheid moeten een belangrijke plaats houden in onze samenleving. Samen kunnen we opstaan tegen het verharden van omgangsvormen.’

Johanna Koffeman-Kramer: ‘De kracht van onze samenleving zit in verbinding en bemoediging. Laat liefde altijd leidend zijn. Ik pleit voor een samenleving met aandacht voor de zorg voor elkaar en waarin we onze betrokkenheid in plaats van verdeeldheid laten zien.’

Statenlid Bryant Heng: ‘Soms kun je er niet voor kiezen als een bepaalde nare situatie je overkomt. Waar je wel voor kunt kiezen is hoe je er zelf op reageert. Niet vanuit slachtofferschap, maar juist vanuit kracht en verbinding’

Wethouder Roelie Bosch: 'In de politiek kan het niet anders of je verschilt van mening. Maar hoe je daarin handelt maat nogal wat uit. Elkaar respecteren, ook al ben je het niet met elkaar eens, is een grote kracht. Het helpt om op gedeelde waarden elkaar toch zo veel als mogelijk te vinden. Ten behoeve van de inwoners in onze steden en dorpen.'