Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief Mei 2018

Coalitie bereikt akkoord

Afgelopen vrijdag hebben de coalitiepartijen VVD, PvdA, D66, GroenLinks en ChristenUnie hun akkoord 'Liefde voor Almere' gepresenteerd. In dit akkoord is te lezen hoe de partijen zich de komende jaren zullen richten op de opgaven waarmee Almere te maken zal krijgen.

De coalitiepartijen en zeker ook de ChristenUnie zijn trots op het akkoord. De ChristenUnie heeft onder andere jeugd & gezin, veilig thuis, onderwijs en publieke gezondheidszorg en welzijn in haar portefeuille gekregen. Daarnaast wordt ChristenUnie wethouder Dijkstra trekker van twee van de acht belangrijke opgaven die door de coalitie zijn geformuleerd. Het gaat om 'Gezond in Almere' en om '(G)oud in Almere'.

Op 31 mei zal het akkoord worden toegelicht tijdens de raadsvergadering. Ook de wethouders worden dan geinstalleerd. Op 7 juni zal het akkoord inhoudelijk worden besproken met de voltallige gemeenteraad. Iedereen is hierbij welkom.

Coalitieakkoord Almere 2018-2022

Nieuwe wethoudersploeg

De nieuwe wethouders van de coalitie zijn bekend.Van links naar rechts:

• dhr. J. Hoek (GroenLinks)
  • dhr. J. Soetekouw (PvdA)
  • dhr. J. Lodders (VVD)
  • Mevrouw M. Veeningen (D66)
  • Dhr. A. Dijkstra (ChristenUnie)
  • Mevr. H. van Garderen (VVD)
  • Dhr. T. Herrema (PvdA)

Aldrik Dijkstra: wethouder ChristenUnie

De Almeerse ChristenUnie heeft Aldrik Dijkstra voorgedragen als kandidaat-wethouder. Afgelopen vrijdag presenteerde de nieuwe Almeerse coalitie van VVD, PvdA, D66, GroenLinks en ChristenUnie het coalitieakkoord.

Aldrik Dijkstra (42) is momenteel wethouder in Sliedrecht. Eerder was hij wethouder in de gemeente De Ronde Venen en twaalf jaar raadslid in Hilversum. Dijkstra is getrouwd en heeft twee kinderen (11 en 14 jaar). Hij woont nog in Hilversum en gaat op zoek naar woonruimte in Almere.

Ledenvergadering: woensdag 6 juni

Het bestuur is vorige week ingelicht door de fractie over het bereikte akkoord. Na lezing en discussie heeft het bestuur haar goedkeuring en haar waardering erover uitgesproken.Graag stellen we ook u in de gelegenheid om over het gesloten akkoord in gesprek te gaan.

• Fractievoorzitter Marcel Benard en medeonderhandelaar Hans van Dijk zijn beiden aanwezig om een toelichting op het akkoord te geven.
  • Daarnaast is Aldrik Dijkstra aanwezig. Er is uitgebreid de tijd om nader kennis te maken met hem.

Noteer vast in uw agenda: woensdag 6 juni vanaf 20.00 uur. Locatie volgt.

Uw privacy, onze zorg!

Uw privacy is belangrijk voor ons! Daarom hebben wij altijd uiterst veel zorg besteed aan het beschermen van uw gegevens, zodat ze niet in verkeerde handen komen.

Afgelopen vrijdag (25 mei) is de nieuwe wetgeving GDPR (General Data Protection Regulation) beter bekend onder de naam AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) van kracht gegaan. Dit betekent dat uw privacyrechten worden versterkt en uitgebreid.

Wat u nu moet doen? Helemaal niets! We informeren u alleen graag over uw  nieuwe rechten, die we in onze vernieuwde privacyverklaring voor u hebben omschreven.

De volgende activiteiten willen we graag onder uw aandacht brengen:

• 31 Mei (vanaf 19.00 uur): Installatie wethouders
  • 06 juni (vanaf 20.00 uur): Algemene Ledenvergadering ChristenUnie
  • 07 juni (vanaf 19.00 uur): Algemene bespreking

Contact

Heeft u vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met bestuur@almere.christenunie.com

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts