Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Campagne Nieuwsbrief #9

Het komt voor, maar we zien het niet!

Mensenhandel vindt ook plaats in Almere. De ChristenUnie komt volgende week met een motie om dit aan te pakken. Almere Deze week maakte een verslag hiervan.

'Waardig ouder worden' gepresenteerd

De ChristenUnie gaat voor een stad waarin ouderen zich gezien en gewaardeerd voelen. Omroep Almere schreef een artikel over de presentatie van het manifest en sprak met Erna Tolkamp.

Uitnodiging Infobijeenkomst (13/3)

De ChristenUnie gaat voor sterke en liefdevolle gezinnen en een stad waar je veilig kunt opgroeien. Denk en praat mee tijdens onze informatie bijeenkomst in het WTC. Het gaat over:

1. Jonge gezinnen/relaties. Hoe ondersteun je gezinnen bij de komst van een 1e kind, en/of bij opvoedproblemen. Met medewerking van Pink Cloud, de Jeugdzaak, JGZ Almere, Leger des Heils, Marriage We.

2. Verslaving. Hoe zit het met gameverslaving bij kinderen? Hoe voorkom je draaideurverslaving, wat zijn de uitdagingen in Almere en mogelijke oplossingen? Met medewerking van Terwille, Amethist, Leger des Heils/Domus, Scharlaken Koord, Tactus en Kwintes.

Klik hier voor het programma en meer info

Folder in drie talen

We hebben ons verkiezingsprogramma samengevat in een overzichtelijke folder.

Deze hebben we in drie talen beschikbaar op onze website: Nederlands, Engels en Spaans. Klik op de folder om te lezen en te downloaden.

Ken je iemand die moeilijk/niet Nederlands spreekt?

Stuur gerust een pdf door!

Berneditha Rijssel-Omusuo

Berneditha (1982) staat op nummer 3 van onze kandidatenlijst. Ze is getrouwd en moeder van 2 jonge kinderen. Ze woont in Almere Buiten. Berneditha werkt met hoger opgeleide vluchtelingen die in Nederland willen studeren. Opnieuw studeren is hun enige kans om zich verder te ontwikkelen en hun talenten te benutten.

Erna Tolkamp-de Vries

Erna (1949) staat op nummer 4 van onze kandidatenlijst. Zij heeft een passie voor kwetsbare vrouwen, speciaal diegenen die na een scheiding in grote problemen zijn gekomen. Maar ook voor ouderen in onze stad, in het bijzonder op het gebied van zingeving en actieve deelname in de maatschappij.

Spontane steunbetuiging

Wellicht heeft u al een aantal filmpjes van onze kandidaten via facebook langs zien komen. Maar u kunt de komende anderhalve week natuurlijk ook zelf aan de slag om uw steun aan de ChristenUnie via filmpje/foto/bericht kenbaar te maken. Kijk voor inspiratie naar het spontane filmpje van Frangeska.

Klik hier voor het filmpje

Gospelconcert en gebedsbijeenkomst

Op maandag 19 maart wordt de landelijke gebedsbijeenkomst in Almere gehouden. Daar gaan we met elkaar een zegen vragen over de verkiezingsuitslag. Dit wordt gevolgd door een gospelconcert.

Om je aan te melden, klik hier

Laat je zien!

De laatste twee weken voor de verkiezing zijn aangebroken. Vele Almeerders gaan nu nadenken over wie ze hun stem gaan geven. Help ons!

• Laat op facebook/etc weten dat je de CU steunt.
  • Help met flyeren (ga mee met onze promo truck)
  • Hang de CU poster op achter je raam
  • Praat erover in je eigen netwerk

Mee doen? Poster nodig? Neem contact op met rob.koelewijn@hotmail.com