Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Campagne Nieuwsbrief #5

Landelijke gebedsbijeekomst ChristenUnie in Almere

Uit de landelijke campagnenieuwsbrief:

"Op maandag 19 maart zullen we met elkaar een zegen vragen over de verkiezingsuitslag. Dit doen we tijdens een gebedsbijeenkomst in Almere; mooi centraal in het land".

We gaan deze gebedsbijeenkomst combineren met het al eerder aangekondigde gospelconcert. Meer details over deze avond volgen nog.

Inschrijving gospelconcert geopend

Vanaf nu kun je je inschrijven voor het gospelconcert dat op 19 maart in het gebouw van de Wegwijzer gaat plaatsvinden. Voor meer info en inschrijven klik hier

Debat over armoedebeleid

Op 6 februari organiseert de Protestantse Gemeente Almere Buiten een debat over de rol van de kerk in het huidige armoedebeleid.

In het debat gaat onze lijsttrekker Marcel Benard zijn visie geven over (de rol voor de kerk in) het huidige armoedebeleid. Als de overheid inzet op preventie in plaats van opvang, wat betekent dat dan voor de kerken? Naast Marcel zijn de huidige wethouder armoedebeleid, de directeur van het Leger des Heils Flevoland en enkele andere politici en werkers in de wijk aanwezig.

Aanvang: 20.00 uur. Chicagostraat 101, Almere. (de Drieklank)

Nr. 8: Kees Hendriksen

Elke week stellen we een kandidaat aan u voor. Deze week onze kandidaat op nr. 8.

Kees (1990) woont bijna 4 jaar met plezier in Almere. Hij vindt Almere een prachtige stad, en hij draagt graag zijn steentje bij om het nog mooier te maken.

Hij is hier komen wonen nadat hij betrokken is geraakt bij de missie van Christelijke gemeente De Wegwijzer. Al jaren zet hij zich in deze stad vol passie in om Gods liefde te laten zien. Eerst vooral voor tieners, tegenwoordig vooral voor de minderbedeelden, vluchtelingen en anderen die om welke reden dan ook hulp nodig hebben. Ook coördineert hij de Wijkwinkel in Almere Haven en activiteiten in Stad-Oost. Op de achtergrond denkt hij regelmatig mee in beleidsvorming. Daarnaast werkt hij sinds kort als nachtwaker bij het Leger des Heils, “een schitterende organisatie die met gepassioneerde en bewogen medewerkers een enorm waardevolle bijdrage levert aan het welzijn in de stad”.

Kees gelooft dat we ook in de Almeerse politiek met volle overtuiging mogen spreken over geloof, hoop en liefde. Gods liefde is namelijk niet alleen waardevol voor christenen, maar is er voor elke Almeerder.

Kees: "Ik heb me kandidaat gesteld voor de ChristenUnie omdat ik een zwak heb voor het zwakkere en graag samen met de rest van de lijst een stem wil geven aan hen die geen stem hebben. En dat is geen idealistische mooipraterij, maar een diepe overtuiging."

Blog Tjesjen

“Hallo, allemaal wat fijn dat je er bent. Ben je voor het eerst hier of ben je al bekend? Stamp met je voeten zet je handen in je zij. Ik ben Ank en wie ben jij?”

Overal hoor ik dit liedje; thuis, op school en op straat. In het Tv-programma “De luizenmoeder” worden de personages uitvergroot en zijn daardoor ook zeer herkenbaar. Op social media gaan er al quotes rond en kunnen wij mokken en tassen kopen met teksten uit “De luizenmoeder”. Op Facebook gaf ik aan dat ik dit lied wel ’s morgens bij het openen van de schooldeur wil gaan zingen. Een collega plaatste direct de volgende variatie: “Hallo, allemaal wat fijn dat je er bent, je kunt nog op tijd zijn als je even rent, Hup met de beentjes, ik hoor de eerste bel. Kom op tijd je hoort het wel”.

Veel scholen kampen met kinderen die stelselmatig te laat komen. Uit gesprekken met de ouders en leerlingen blijkt vaak dat er iets anders onder dit “te-laat- kom-gedrag” zit. “Mijn kind schiet niet op of luistert niet”. Kinderen die moeilijk hun bed uit komen omdat ze bijvoorbeeld te laat gaan slapen, nog niet zindelijk zijn of motivatie problemen hebben enz. enz. Scholen willen graag de ouders hierbij adviseren of naar ondersteuning verwijzen. Maar soms is het probleem niet groot genoeg of ouders komen gewoon niet aan bij een wijkteam of een instantie.

Wat zou het helpend zijn als er “laagdrempelig” in de school een professional is die de ouders op weg kan helpen. Zo voorkom je dat een klein probleem groter wordt en later duurdere vormen van jeugdhulp nodig zijn. Laat het onderwijs, de ouders en het sociaal domein goed gaan samenwerken!

“Dat vinden wij niet raar…. dat vinden wij heel bijzonder!”

Tjesjen Kuiper - Douma. (nr. 9 ChristenUnie Almere)

Steun de campagne

Als particulier: met jouw gift steun je onze lokale campagne met o.a. promotiematerialen, videospotjes, events en een online campagne. Wij willen samen ons geloof een stem geven, help je mee? Alvast enorm bedankt!

Als bedrijf: Voor het slotconcert van de ChristenUnie op 19 maart zoeken we nog sponsoren. We verwachten meer dan 400 bezoekers en gaan breed in Almere aankondigen. Wil jij met je bedrijfslogo op de uitnodiging? Of liever je bedrijfsfolder in de tas bij alle bezoekers? Informeer via info@almere.christenunie.nl naar de mogelijkheden.

De volgende activiteiten willen we graag onder jouw aandacht brengen:

• 06 februari: Drieklank debat over armoede
  • 14 februari: Debat Almere deze Week (G-kracht debat)
  • 23 februari: Symposium WAARDEVOL (vanaf 19.30 uur)
  • 17 maart: Slotdebat
  • 19 maart (maandag): Gospelconcert icm gebedsbijeenkomst
  • 21 maart (woensdag): Gemeenteraadsverkiezing

Contact

Heb je vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met campagneleider Rob Koelewijn (06-20701366 / rob.koelewijn@hotmail.com)

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts