Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Campagne Nieuwsbrief #3

NIEUW verkiezingsprogramma

Op de nieuwjaarsreceptie is het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie voor Almere gepresenteerd. Lijsttrekker Marcel Benard vertelde over de belangrijkste speerpunten voor een waardevol Almere:

• Een stad waarin we zorgen voor wat kwetsbaar
  • Een stad met toekomst voor onze jongeren
  • Een stad waar je aangenaam kunt leven

Zijn speech kunt u hier terug zien.

Het verkiezingsprogramma treft u hier aan.

Goed bezochte thema-avond

Vrijdag 5 januari organiseerde de ChristenUnie een thema-avond over 'Armoede, schulden en eenzaamheid'. De avond begon met een centrale inleiding door Roelie Bosch, raadslid voor de ChristenUnie, en vereniging Schuldhulpmaatje over cijfers en achtergronden.

Uit de cijfers bleek dat ruim 115.000 mensen, dus 1 op de 2 Almeerders, te maken heeft of dreigt te maken te krijgen met problematische schulden. Ook huizen die 'onder water staan' worden hierbij betrokken. Aansluitend konden de aanwezigen een aantal  workshops bijwonen. Thema's waren Jongeren en schulden, Schuldhulpmaatje in Almere, Hoe vind je de weg naar hulp en Bestrijding van eenzaamheid (Leger des Heils).

Met ruim 70 aanwezigen was het een goed bezochte, interessante en informatieve avond.

Meer prioriteit aanpak mensenhandel!

Er zijn in Nederland per jaar naar schatting 6.000 gevallen van mensenhandel. ook in Almere! Marcel Benard sprak met een delegatie uit Flevoland afgelopen week één van de slachtoffers. Een aangrijpend verhaal. Na afloop van het bezoek gaf hij aan zich te gaan inzetten om de aanpak in Almere en Flevoland meer prioriteit te geven, want ieder mens is waardevol!

Zie hier de reactie van Marcel Benard na afloop van dit bezoek.

Steun de campagne

Als particulier: met uw gift steunt u onze lokale campagne met o.a. promotiematerialen, videospotjes, events en een online campagne. Wij willen samen ons geloof een stem geven, helpt u mee? Alvast enorm bedankt!

Als bedrijf: Voor het slotconcert van de ChristenUnie op 19 maart zoeken we nog sponsoren. We verwachten meer dan 400 bezoekers en gaan breed in Almere aankondigen. Wilt u met uw bedrijfslogo op de uitnodiging? Of liever uw bedrijfsfolder in de tas bij alle bezoekers? Informeer via info@almere.christenunie.nl naar de mogelijkheden.

De volgende activiteiten willen we graag onder uw aandacht brengen:

• 06 februari: Drieklank debat over armoede
  • 14 februari: Debat Almere deze Week
  • 21 februari: symposium WAARDEVOL (vanaf 19.30 uur)
  • 17 maart: slotdebat
  • 19 maart (maandag): slotconcert
  • 21 maart (woensdag): gemeenteraadsverkiezing

Contact

Heeft u vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met campagneleider Rob Koelewijn (06-20701366 / rob.koelewijn@hotmail.com)

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts