Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

In de spiegel kijken

Bespiegelingen

We hebben roerige weken achter de rug. VVD, D66 en ChristenUnie gaven aan de samenwerking met de PvdA niet meer te zien zitten. Inmiddels is VVD als grootste partij in Almere gesprekken aan het voeren met andere partijen. Het resterende motorblok bestaande uit GroenLinks, D66 en ChristenUnie worden op de hoogte gehouden en staan klaar om met of zonder een nieuwe partner, het coalitie akkoord verder te brengen.

In alle eerlijkheid heb ik me behoorlijk verbaasd over de gang van zaken. Hadden we dit nu niet anders kunnen oplossen? Was een breuk of het opzeggen van vertrouwen nu echt nodig? Een dergelijk besluit heeft een lange aanloop. Al maanden rommelde het in de coalitie. Veel gesprekken zijn gevoerd. Helaas bleek de politieke realiteit vorige week niet omkeerbaar.

Helemaal spijtig ben ik er ook niet om. De afgelopen anderhalf jaar is hard gewerkt, maar hebbben we niet heel grote stappen kunnen maken in het realiseren van onze doelen. Met minder interne beslommeringen kunnen we volop focussen op relevante en waardevolle zaken. Resultaten halen! Zichtbare resultaten die goed te zien zijn als we in de achteruitkijkspiegel kijken. Kijk jij ook mee? Wil jij onze spiegel zijn?

Namens het bestuur, Rob Koelewijn

Wil jij onze spiegel zijn?

In maart 2018 hebben de gemeenteraadsverkiezingen plaatsgevonden en is de nieuwe raadsfractie van de ChristenUnie in Almere gekozen. We zijn nu anderhalf jaar onderweg. Het is goed om af en toe in de achteruitkijkspiegel te kijken. Wij zijn benieuwd wat jij ziet van ons. En wat je waardeert. Of wat je juist mist.

Dit willen we graag weten om zo goed mogelijk aan te kunnen sluiten bij wat er leeft bij onze achterban. Daarom aan jou de vraag of je onze spiegel wilt zijn? Het invullen van deze enquête duurt ongeveer 10 minuten. Het is anoniem.

Alvast veel dank!

Klik hier om naar de enquête te gaan

Woensdag 11 dec: ALV + Kerstbijeenkomst

We hebben een mooi programma met:

• Roelie Bosch over haar 1e 100 dagen als wethouder
  • Hans van Dijk over coalitie perikelen
  • Henk de Groot met de begroting voor 2020
  • Uitslag van de ledenenquête

En dat alles afgewisseld met (samen)zang. Van harte welkom om 20.00 uur in de LevendWater kerk, parkwijklaan 44.

'De visie van onze wethouder'

Lieve vrienden en vriendinnen,

Vaak wordt er na 100 dagen teruggekeken, die zijn nog niet voorbij, maar toch kijk ik graag hierbij met jullie terug op de eerste weken van mijn wethouderschap.

Het was een hele bijzonder avond, die 5e september! Ik voelde me dankbaar, uitgedaagd en toch ook een beetje onzeker toen ik daar in de ‘arena’ van de raadzaal stond. Bijzonder om mee te maken dat bijna de hele raad, op 5 stemmen na, voor je stemt! Het getuigde van een groot vertrouwen, net als de vele steunbetuigingen via social media rond die tijd. Het deed me echt goed.

En dan aan de slag... in het begin veel kennismakingsgesprekken met ‘mijn’ ambtenaren, de bestuurders/directeuren van organisaties in de stad die op mijn terreinen actief zijn en ook andere inwoners van Almere. Mijn thema’s zijn jeugdzorg (inclusief Veilig Thuis), onderwijs, welzijn, Gezond in Almere en Goud in Almere.

Bij die eerste vergaderingen was het 2e onderwerp op de agenda steevast ‘de visie van de wethouder’, na als eerste het kennismakingsrondje te hebben gehad. Ik heb daarop dan steevast terug gegeven dat ik graag eerst luisteren wil naar wat volgens hen de uitdagingen zijn waar zij/wij in de stad mee te maken hebben. En wat zij bij kunnen dragen om daar iets in te kunnen betekenen. Om vervolgens ook te vragen wat zij van de gemeente nodig hadden. Dit leverde mooie gesprekken op, waar ik nu verder mee bezig ben.

Tegelijkertijd liepen de voorbereidingen voor de begroting al en daar moest ik dus op een rijdende trein springen. Inmiddels ben ik met de raad in gesprek over een aantal voorstellen van hen en daar verwacht ik wel met hen uit te komen. De raad wil met name dat ik hen meeneem in de analyses die we aan het maken zijn en daarna heldere besluiten voorleg met een duidelijke uitleg waarom. Dan gaat het over een nieuw kader voor het welzijnswerk en de veranderingen in de jeugdzorg. Dat laatste thema is enorm in het nieuws. Daar zal ik apart over communiceren, o.a. via Facebook, maar ook op de website zal ik een verslag schrijven.

Ik hoop jullie hiermee wat meer geïnformeerd te hebben over mijn bezigheden. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben, dan ben ik altijd bereik tot contact. Dat kan via rbosch@almere.nl.

Vriendelijke groet,

Roelie Bosch

Contact met de fractie

Wij horen graag wat we voor jou kunnen betekenen. Heb je een vraag of informatie die voor ons van belang is, stuur ons dat een e-mail. Je vindt de e-mailadressen hier.

Volg ons ook op Facebook, Instagram en/of Twitter. En natuurlijk houden we je op de hoogte via onze website.

Vragen over deze nieuwsbrief

Heb je vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met bestuur@almere.christenunie.nl

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts