Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Extra ledenvergadering 16 juni

In februari gaven we in een onlnie meeting het startschot voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. We hebben als leden in die meeting opdrachten gegeven aan de programmacommissie en aan de selectiecommissie. Ondertussen is er al veel werk gedaan door beide commissies, zijn er stappen gezet en staan er veranderingen op stapel. Daarom alle reden om jullie daarover bij te praten in een extra ledenvergadering.

Deze extra ledenvergadering vindt plaats op woensdagavond 16 juni om 20.00 uur in de Levend Water Kerk. Dit is dus de eerste gelegenheid om elkaar weer eens fysiek (en natuurlijk coronaproof) te ontmoeten. Voor wie liever digitaal meekijkt is een livestream beschikbaar.

Wat staat er op de agenda? Naast verkiezingen (lijsttrekker, bestuursleden) kijken we ook uit naar de restulaten van de enquete van de verkiezingsprogrammacommissie. Doe mee via de link hieronder. Verder vragen we onze wethouder Roelie Bosch om iets te vertellen over welzijn en jeugdzorg en andere thema's die actueel zijn. En natuurlijk kijken we uit naar de speech van onze nieuwbakken lijsttrekker (mits de leden instemmen met zijn benoeming).

Namens het bestuur wil ik alle leden van harte uitnodigen.

Rob Koelewijn

Advies lijsttrekker

Afgelopen februari hebben we de selectiecommissie van de ChristenUnie Almere verzocht de taak op zich te nemen een kandidatenlijst op te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. De opdracht is tweeledig:

1. Adviseer het bestuur voor 1 mei 2021 over de voordracht van de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.
  2. Adviseer het bestuur uiterlijk voor 7 oktober 2021 over de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Inmiddels heeft de selectiecommissie het bestuur geadviseerd aangaande het eerste punt. Op basis van de gevoerde gesprekken heeft de selectiecommissie geadviseerd om Hans van Dijk voor te dragen als lijsttrekker.

Het bestuur neemt dit advies 1-op-1 over en is blij dat Hans van Dijk deze taak op zich wil nemen. We willen op de ledenvergadering van 16 juni Hans van Dijk als lijsttrekker aan de leden voorleggen.

Lees hier het hele advies van de selectiecommissie.

Enquête programmacommissie

De Verkiezingsprogrammacommissie is inmiddels flink aan de slag! In deze fase willen we een zo goed mogelijk beeld krijgen van wat leden en betrokkenen bij de ChristenUnie Almere belangrijk vinden. We zoeken naar input van zowel experts en ervaringsdeskundigen als van mensen die denken niet zoveel verstand te hebben van de politiek. We leven samen in deze mooie stad en we willen er als ChristenUnie voor iedereen zijn. Daarom hebben we een enquête gemaakt rond zeven thema’s waarvoor we je van harte uitnodigen.

Bij elk thema horen een aantal stellingen. Het invullen daarvan kost ongeveer 10 minuten. Wil je dieper op een thema ingaan dat jou aan het hart gaat, dan kun je ook een aantal open vragen te beantwoorden.

De deadline voor het invullen is vrijdag 21 mei. Mogen we op jouw reactie rekenen? Heel hartelijk dank alvast!

Link naar de enquête: https://forms.gle/D94TwkcdERfSss2h9

De Verkiezingsprogrammacommissie. Mark de Boer, Kees Hendriksen en Janet Rekker

Samenstelling bestuur

Op dit moment bestaat het bestuur uit Henk de Groot (penningmeester), Nick Mils (secretaris), Janet Rekker en Rob Koelewijn (voorzitter).

We streven naar een bestuur van vijf personen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een 5e bestuurslid. Die hebben we gevonden in de persoon van Farshid Seyed-Medhi. Farshid is al lange tijd actief binnen de ChristenUnie en stond de afgelopen verkiezingen op plek 6. We willen als bestuur hem graag aan onze leden voordragen tijdens de extra ledenvergadering van 16 juni. Lees hier meer over Farshid.

Daarnaast heeft het vertrek van Rob Koelewijn als voorzitter van het bestuur (zie hieronder) een extra vacature opgeleverd. In de zomermaanden kan zijn afwezigheid tijdelijk worden opgevangen door 1 van de overige bestuursleden. Zij hebben echter al te kennen gegeven dat ze voor een structurele vervanging niet beschikbaar zijn. We zijn dus hard op zoek naar een nieuwe voorzitter, die we hopelijk ook de 16e juni aan u en jou kunnen voorleggen.

Verhuizing

Ergens in februari viel de beslissing in huize Koelewijn; we gaan verhuizen. We gaan een nieuw avontuur aan in Zwolle, daar hebben we heel veel zin in. Inmiddels hebben we een huis gekocht waar we eind augustus intrekken.

Dat betekent afscheid nemen van al het mooie dat we in Almere hebben ontmoet. Zo zal ik ook moeten stoppen met mijn rol als bestuursvoorzitter van de ChristenUnie in Almere. In de vergadering van 16 juni zal ik de voorzittershamer neerleggen.

Ik heb me altijd met veel plezier voor de ChristenUnie ingezet en kijk terug op een heel mooie en enerverende tijd. Ik wil iedereen danken voor de energie en de bevlogenheid waarmee velen zich inzetten voor de ChristenUnie. Houd dat vast!

In het bijzonder wil ik Hans van Dijk danken. Ik kijk met veel genoegen terug op onze vrijdagmiddag sessies waarin we als tandem het reilen en zeilen van de ChristenUnie bespraken. Soms jij aan het stuur en ik hard trappen, een volgende keer weer andersom. Maar altijd samen onderweg. Dank!

Rob Koelewijn

Agenda

• 16 juni: Extra Ledenvergadering (Levend Water Kerk of via livestream). Inloop vanaf 19.45 uur, start om 20.00 uur.

Contact met de fractie

Wij horen graag wat we voor jou kunnen betekenen. Heb je een vraag of informatie die voor ons van belang is, stuur ons dat een e-mail. Je vindt de e-mailadressen hier.

Volg ons ook op Facebook, Instagram en/of Twitter. En natuurlijk houden we je op de hoogte via onze website.

Vragen over deze uitnodiging?

Heb je vragen naar aanleiding van deze uinodiging, neem dan contact op met bestuur@almere.christenunie.nl

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts