Marcel Benard

Voor Marcel is de drijfveer in de politiek, zijn  geloof. Vanuit zijn geloof is hij ervan overtuigd dat ieder mens waardevol is. Als christen zet hij zich graag in voor kwetsbare mensen die hulp nodig hebben en voor de bloei van onze stad en alle Almeerders.

Marcel is lijsttrekker voor de ChristenUnie. En dat is geen toeval. Er zijn veel partijen die tegenstellingen aanwakkeren in de stad. De ChristenUnie kiest voor een politiek van hoop, waarin de partij uitgaat van wat verbindt, in plaats van wat scheidt. Iedereen in Almere telt mee. Ook als je in schulden zit, zorg nodig hebt of nog maar kort in Nederland woont.

Dat we zorgen voor wat kwetsbaar is, oog hebben voor de toekomst van jongeren en een stad maken waarin het aangenaam leven is. Mensen in Almere moeten waardig oud kunnen worden. Voor de toekomst van jongeren is het van belang dat ze gezond kunnen opgroeien. Dat vraagt om aandacht voor gezinnen in het gemeentelijke beleid. En ook dat jongeren een baan en een huis kunnen vinden en dat we investeren in een duurzame stad. Tot slot willen wij mooie evenementen naar Almere halen, bijvoorbeeld The Passion.

Ik probeer je op de hoogte te houden van mijn werk in de gemeenteraad via Twitter (@MarcelBenard). Ik ben erg benieuwd naar jouw ideeën voor de bloei van de stad en beantwoord ook graag je vragen. Je kunt me mailen (ampbenard@almere.nl) of bellen via 06-52341089.