Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief maart 2017

Maart 2017

Beste ChristenUnie-vrienden,

In de laatste Algemene Ledenvergadering hebben wij afscheid genomen van Wiechert Knip als plaatsvervangend voorzitter. Na jarenlang de voorzittershamer ter hand te hebben genomen kwam er een periode waarin Michel Bakelaar het voorzitters stokje overnam. Helaas moest Michel na een korte periode door privéomstandigheden stoppen als voorzitter en opnieuw was het Wiechert die de leiding van de afdeling met veel enthousiasme op zich nam. Wij willen vanaf deze plaats Wiechert enorm bedanken voor zijn vele vele jaren van tomeloze, enthousiaste manier van het leiding geven aan onze Almeerse afdeling van de ChristenUnie.

Op deze laatste ledenvergadering is ook besloten tot het instellen van een selectiecommissie voor de kandidatenlijst Gemeenteraadsverkiezingen 2018. Deze selectiecommissie gaat zich bezighouden met het samenstellen van een kandidatenlijst van de ChristenUnie Almere voor de komende verkiezingen.

Tot leden van de selectiecommissie zijn benoemd Lloyd Ferdinand en Mark de Boer.

In het belangrijke bericht hieronder richten zij zicht tot u om zich, als u dat wilt, kandidaat te stellen.

Lees a.u.b. het bericht goed, en ik roep u op om u ook kandidaat te stellen zodat wij met een mooi, herkenbare en frisse lijst de verkiezingen van 2018 ingaan.

In de bijlage van deze nieuwsbrief vindt u de notulen van de laatste ALV en de profielschets voor de kandidaat.

Met een warme groet,

Hans van Dijk

Voorzitter ChristenUnie Almere

Over minder dan een jaar (op 21 maart 2018) zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Het bestuur van ChristenUnie Almere heeft ons gevraagd dit jaar de selectiecommissie te vormen voor de kandidatenlijst. Dat is een eervolle taak. Graag informeren we jullie over het verloop hiervan. Vanaf nu zal de sollicitatie opengesteld worden. Vervolgens (in mei) voert de selectiecommissie gesprekken met de kandidaten die zich hebben gemeld. In juni is er dan een preadvies naar het bestuur, waarna in de zomer de lijst definitief gemaakt wordt. Na goedkeuring door het bestuur begin september zal het bestuur deze lijst aan de leden voorleggen op de ALV in oktober.

Wil je graag je kandidaat stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018? Dan is dit je kans! Jullie als leden mogen allemaal reageren. Stuur voor 21 april je sollicitatie in. Daarbij horen we graag je motivatie. Wat drijft je om je actief in te zetten voor de ChristenUnie? Waar liggen je gaven en talenten en hoeveel ervaring heb je al?

We streven naar een mix van mensen van diverse leeftijden, achtergronden en ervaring. Daarom nodigen we iedereen met een hart voor de ChristenUnie en een hart voor Almere uit om te reageren naar voorzitter@almere.christenunie.nl In de bijlage bij deze nieuwsbrief vindt je een uitgebreid profiel.

Wij zien uit naar jullie reacties.

Namens ChristenUnie Almere,

Mark de Boer