Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuws update 17-mei-2019

Wellicht heb je het al gemerkt, de nieuwsbrieven van CU-Almere komen niet met een bepaalde regelmaat naar je toe. En dat is geen toeval. Als locaal bestuur willen we jou niet alleen bereiken in campagnetijd. Wij vinden het van meerwaarde om juist in de tussenliggende periode van ons te laten horen. We willen je opzoeken in de wijk of je uinodigen bij één van onze activiteiten.

Daarom communiceren we op momenten dat het relevenant is. Om een focusgroep of een wijkbezoek aan te kondigen. Om je te attenderen over een talentenpool die gaat starten. Of over een bijdrage van onze fractie op belangrijke thema's. En ja, ook als we je oproepen naar de stembus te gaan.

We communiceren dus frequenter, korter en hopelijk voor jou ook relevanter.

Namens het bestuur, Rob Koelewijn

Europa doet er toe!

Europa is geen ver van je bed show. Beslissingen in Brussel hebben invloed hier in Flevoland en Almere. Stem daarom aanstaande donderdag op onze Almeerse kandidaat!

Voor meer informatie over onze kandidaten en over onze standpunten betreffende Europa: www.eurofractie.nl

Focusgroep ONDERWIJS

De ChristenUnie Almere wil bouwen aan betrokkenheid en verbinding met stadsgenoten. We willen horen wat er speelt en daarop kunnen inspelen. Eén van de manieren om die verbinding te maken is via focussessies. 14 juni is het thema: Onderwijs, de basis op orde!

Graag gaan we met elkaar in gesprek over het lerarentekort, de kwaliteit van het onderwijs op basisscholen en andere onderwerpen naar aanleiding van stellingen.

Ben jij vanuit je vakgebied betrokken bij het thema onderwijs? Ben je ervaringsdeskundige? Of wil je gewoon als geïnteresseerde hierover meepraten?  Wees welkom! Deelname is gratis.

• Vrijdag 14 juni 2019
  • 13.00-15.00 uur
  • Locatie: Basisschool de Ark (Adres: Middenhof 210, 1354 EV Almere)
  • Geef je aanwezigheid door via: bestuur@almere.christenunie.nl

Bezoek Almere City FC

De focusgroep Gezond in Almere wilden we, in combinatie met de ALV, organiseren bij Almere City FC. Dat kon helaas niet plaatsvinden op de eerder genoemde datum 21 mei. Maar we hebben een nieuwe datum gevonden: dinsdag 25 juni.

Dit bezoek aan onze locale betaald voetbal club staat in het teken van 'Gezond in Almere'. Almere City FCheeft een aantal initiatieven waar ze ons graag meer over vertellen. Daarnaast geeft onze wethouder informatie over de opgave om Almeerders gezonder te maken. Uiteraard hopen we ook op jouw inbreng. Wat vind jij dat er moet gebeuren om Almere gezond te maken? Het bezoek aan het stadion sluiten we af met een korte ALV voor onze leden. We praten je kort bij over de lopende zaken bij de fractie en de initiatieven die we het komende seizoen gaan ontplooien.

• Dinsdag 25 juni 2019
  • 2000 - 2230 uur
  • Locatie: businessroom Almere City FC
  • Geef je aanwezigheid door via: bestuur@almere.christenunie.nl

CU wil geen wietproef in Almere

Afgelopen donderdag heeft, op verzoek van D66 en GroenLinks, een bespreking plaatsgevonden om Almere kandidaat te stellen als één van steden die mee doen aan het Landelijke experiment Gesloten Coffeeshopketen. Voor de fractie van de ChristenUnie Almere is dit een verkeerde keuze omdat:

Drugsgebruik verwoestende gevolgen heeft
Softdrugs niet bestaan - Alle drugs zijn verslavend
Jongeren daardoor in de knel raken en hun toekomst vergooien
Meer gedogen en meer reguleren nooit zorgt voor verbetering
Dit experiment zorgt voor meer criminaliteit, ondermijning en overlast

Door uitloop van de vergadering heeft Hans van Dijk het standpunt van de ChristenUnie nog niet kunnen toelichten. Aanstaande donderdag gaat dat wel gebeuren. Je bent welkom op het Stadhuis. Uiteraard gaan we zijn bijdrage ook delen op onze website.

De volgende activiteiten willen we graag onder de aandacht brengen:

Focusgroep ONDERWIJS

• Vrijdag 14 juni
  • 1300 - 1500 uur
  • Locatie: basisschool de Ark (Middenhof 210, 1354 EV Almere)

Focusgroep GEZOND IN ALMERE + ALV

• Dinsdag 25 juni
  • 2000 - 2230 uur
  • Almere City FC

Contact

Heb je vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met bestuur@almere.christenunie.nl

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief