Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief november 2014

Beste vrienden van de ChristenUnie Almere,

Het zijn interessante tijden in de politiek! We zijn bezig geweest met besluiten over de zorg die naar de gemeente gaat (WMO) en de Jeugdwet. Als ChristenUnie hebben we ingezet op vrijheid in de keuze van zorgaanbieder. Dit zorgt ervoor dat ook christelijke organisaties in beeld zijn. We zijn er blij mee dat dit verankerd is in het beleid.

Vanuit gesprekken met het Leger des Heils hadden we een voorstel ingediend dat ervoor moest zorgen dat de gemeente snel en adequaat ingewikkelde aanvragen behandelt. Organisaties als het LdH lopen er vaak tegen aan dat niet iedereen even goed met dit soort complexe zaken omgaat. Het was zeer teleurstellend dat dit voorstel geen meerderheid heeft gehaald. Wel hebben we begrepen dat de wethouder er positief tegenover stond, dus we zullen haar blijven bevragen op dit thema!

Nu dit afgerond is, zijn we bezig met de begroting voor 2015. De tekst die ik heb uitgesproken tijdens de Algemene Politieke beschouwingen vindt u op onze website. http://almere.christenunie.nl/k/n5994/news/view/667231/165846/algemene-beschouwingen-begroting-2015.html#.VGCGpbl0zs0

We dienen o.a. een voorstel in over het inrichten van een reserve voor tegenvallers in het sociaal domein. Dat gaan we voor de 3e keer doen. De eerdere 2 pogingen hebben het niet gehaald. Nu wel? We hopen dat de raad zo verstandig is om een bedrag apart te zetten voor tegenvallers. Hebben we het niet nodig, dan kan het daarna terugvloeien in de algemene middelen, maar dan hebben we geen problemen met het verlenen van zorg als blijkt dat we iets over het hoofd hebben gezien, of wanneer er tegenvallers zijn.

Verder gaan wij als fractie ook de wijken in; de afgelopen twee maanden hebben wij zowel Poort als Haven bezocht en op 28 november a.s. staat  Parkwijk op het programma

We houden u op de hoogte!

Voor nu hartelijk dank voor uw gebeden en meeleven. We weten ons daardoor gesterkt!

Met groet, vanuit de ChristenUnie fractie,
Roelie Bosch

PS: kijk ook regelmatig op onze website; www.almere.christenunie.nl voor het allerlaatste nieuws of volg ons op Facebook: www.facebook.com/ChristenUnieAlmere

Vanuit het bestuur

Zoals uit het bericht van de fractie blijkt is het politieke seizoen volop in beweging. Op het bestuurlijk niveau zijn er ook diverse zaken die hierin spelen. Zo is het op het landelijk niveau de Uniefundering aan de orde, hier heeft het Wetenschappelijk Instituut (WI) een notitie geschreven (zie: Uniefundering-Notitie). Als bestuur hebben wij elkaar geraadpleegd en zien wij hierin geen bezwaren om het aan te passen zoals het WI dit aangeeft. Dit komt neer op de volgende tekst waarin wij ons conformeren:

De ChristenUnie fundeert haar politieke overtuiging en werk op de erkenning van Jezus Christus als Heer. Hij roept op tot navolging: in ons leven, in ons samenleven en in de politiek. De grondslag voor het denken en handelen van de ChristenUnie wordt gevormd door de Bijbel, het geïnspireerde en gezaghebbende Woord van God. Als leden van de ChristenUnie belijden wij, met de gemeente van Christus van alle tijden en alle plaatsen: Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en de aarde. En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here; die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria; die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven, en begraven, neergedaald in de hel; op de derde dag opgestaan uit de doden; opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God de Almachtige Vader; vandaar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden. Ik geloof in de Heilige Geest. Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen; vergeving van de zonden; opstanding van het vlees; en een eeuwig leven. Amen

Als bestuur willen wij u graag de gelegenheid geven om hierop te reageren. Mocht u hier een andere mening of een gelijke mening hebben dan vernemen wij dat graag van u! U kunt dan via de website almere.christenunie.nl reageren.

Naast dit ene besluit zijn wij ook ten rade gegaan om u als leden bij de ChristenUnie te betrekken en komen daarom ook graag in contact met u. Wilt u zich inzetten voor eenmalige activiteiten zoals promotie of andere zaken? Wil jij je inzetten om lokaal Perspectief op te zetten? Neem dan contact met ons op.

Onderschrijvende mocht ook samen met een lokaal lid naar de open dag van de ChristenUnie in Den Haag . Wat een heel mooi samenzijn was en ook erg nuttig. Daarbij mocht ik Arie Slob en onze voormalige wethouder Ed Anker samen op de foto zetten.

Ik wens u allen Gods Zegen toe en kom heel graag met u in contact!

Vriendelijke groet,

Michel Bakelaar