Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief Oud en Nieuw

We hebben een enerverend jaar achter de rug. Ik denk aan de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Maart. De prachtige uitslag met een zetel winst. De onderhandelingen en de coalitiedeelname. De wisseling van fractievoorzitters en de verwelkoming van een eigen wethouder.

Al die tijd is gebleken dat we als ChristenUnie in Almere springlevend zijn, tegen een stootje kunnen en terugveren als het moeilijk wordt. Dat komt door die mooie mensen in de fractie, door onze wethouder, door vrijwilligers, door leden. Maar bovenal zien we daarin Gods zorg. Elke dag van het afgelopen jaar mochten we met Hem beginnen. God was er elke dag bij!

We hopen ook in 2019 weer op te komen voor wat waardvol is. Denk aan de bestrijding van eenzaamheid, waardig ouder worden, gezond opgroeien, armoede bestrijding en nog veel meer. Denk, praat en bid je mee? Je bent van harte uitgenodigd.

Namens het bestuur, Rob Koelewijn

Nieuwjaarsreceptie (uitnodiging)

Op 23 januari luiden we graag met u het nieuwe jaar in. Dit doen we met een nieuwjaarsreceptie in de Levend Water Kerk.

Naast het toasten op het nieuwe jaar, willen we in navolging van de gemeente Almere, met u in gesprek. De gemeente organiseerde in de afgelopen maand een serie stadsgesprekken. Burgers konden hun wensen en zorgen over thema's als Energie, Mobiliteit, Wonen en Duurzaamheid delen. De informatie uit deze gesprekken worden gebruikt voor het opstellen van visies en beleid.

We willen deze gesprekken graag verbreden naar thema's die voor ons in het bijzonder relevant zijn. Je kunt tijdens deze nieuwjaarsreceptie over vier thema's in gesprek met elkaar in het bijzijn van onze raadsleden, wethouder en fractieassistenten. Die thema's zijn:

• (G)oud in Almere
  • Gezond in Almere
  • Wonen
  • Armoede

We nodigen ook de kerkleiders en mensen die betrokken zijn bij Diaconie en Pastoraat uit. Als je mensen in je omgeving of in jouw kerk kent die hierbij betrokken zijn, wil je hen dan hierop attent maken? Dank daarvoor!

Levend Water Kerk, Parkwijklaan 44. Almere-Stad. Van 20.00 tot 22.00 uur. Je hoeft je niet aan te melden. Wees welkom!

De volgende activiteiten willen we graag onder de aandacht brengen:

• 23 januari (woe): nieuwjaarsreceptie + stadsgesprek
  • 13 februari (woe): focusgroep WONEN
  • 06 maart (woe): verkiezingsbijeenkomst
  • 20 maart (woe): provinciale verkiezingen
  • 17 april (woe): focusgroep G(OUD) IN ALMERE
  • 19 juni (woe): focusgroep GEZOND IN ALMERE

Contact

Heeft u vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met bestuur@almere.christenunie.nl

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts