Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief Oktober 2018

Fris van start

Direct na de zomer is de fractie gestart. In de afgelopen twee maanden is al veel werk verzet. Je leest er over in deze nieuwsbrief. Ook vanuit het bestuur worden een aantal activiteiten ontplooit. Die hebben vooral tot doel om leden en potentiele CU-stemmers te betrekken bij onze partij. Hoe meer betrokkenheid hoe beter. Ik hoop dat we met onze activiteiten jouw aandacht en jouw hart weten te bereiken.

Rob Koelewijn

Focusgroepen: denk mee, doe mee.

Ben je vanuit jouw werk betrokken bij één van onderstaande thema's of ben je ervaringsdeskundige of ben je gewoon geinteresseerd?

Rondom enkele thema's willen we graag jouw mening horen. Tegelijk willen we je graag meenemen in wat er speelt en hoe de christenunie hierin van betekenis is. Per thema gaan we in dit seizoen één of meer avonden organiseren. Afhankelijk van het thema is één van onze raadsleden, fractieleden of wethouder aanwezig.

• Onderwijs
  • (G)oud in Almere
  • Wonen
  • Zorg voor kwetsbaren
  • Gezondheids(zorg)

Geef jouw interesse door aan bestuur@almere.christenunie.com en geef aan voor welke focusgroep je graag wordt uitgenodigd. Jij bent meer dan welkom!

Spreekuur

De fractie en onze wethouder Aldrik Dijkstra willen heel graag naar je luisteren. Het is vanaf nu mogelijk om direct een afspraak te maken voor het fractie – wethouder spreekuur. Stuur jouw mail, met het onderwerp van gesprek, naar j.vandijk@almere.nl

Afhankelijk van het onderwerp zullen één of meer fractieleden en/of de wethouder bij het gesprek aanwezig zijn.

Talentenpool 2019

ChristenUnie Almere barst van het talent met ambitie. Talent op politiek, bestuurlijk en/of organisatorisch vlak.

Die talenten willen we stimuleren en ontwikkelen zodat ze hun christelijke en sociale idealen handen en voeten kunnen geven. In 2019 organiseren we in Almere voor het eerst een talentenpool voor lokale Almeerse ChristenUnie-talenten. Meer info in de volgende nieuwsbrief.

Digitale held gezocht!

Wil jij onze online kanalen naar een hoger niveau tillen. We zoeken een communicatietalent met passie voor het delen van berichten via allerlei online kanalen.

Je levert een bijdrage aan meer traffic op de website en meer verbinding met volgers op social media. Je bent zelfstandig en bereid om de kar te trekken op het gebied van onze website en social media.

Interesse? Laat het weten via bestuur@almere.christenunie.nl

Solliciteer voor PS en waterschap

Hierbij nodigen we je uit om te solliciteren voor een plaats op de kandidatenlijsten voor de verkiezingen van Provinciale Staten en het Waterschap. Bij belangstelling kan een mail gestuurd worden naar Piet van der Vloed, de voorzitter van de Selectiecommissie: pmlvandervloed@gmail.com

Je vindt de profielschetsen van de functies via de onderstaande links.

Nieuws van de fractie

Hieronder tref je nieuws aan van de fractie. Het nieuws vanuit de fractie gaat sneller dan dat we in de nieuwsbrief kunnen melden.

Wil je snel en goed op de hoogte blijven van het nieuws vanuit de fractie like dan onze facebookpagina en mis niets: https://www.facebook.com/fractievoorzitterCUAlmere

Algemene beschouwingen 2018

Donderdag 18 oktober 2018 heeft fractievoorzitter Hans van Dijk een bijdrage geleverd aan de Algemene Politieke Beschouwingen. Zijn bijdrage had als titel: ‘wijsheid’. Wil je de bijdrage terugkijken: https://youtu.be/tw8nVX-b0h8

Bezoek Voedselloket Almere

Raadslid Berneditha ging op bezoek bij het VLA. Ondanks de economische groei neemt het aantal inwoners die afhankelijk zijn van dit soort organisaties niet af. De vrijwilligers vertelden over hun werk en de dag werd afgesloten met een rondleiding door de supermarkt en de kledingbank..

Studentendebat

Fractiesecretaris Georgette was aanwezig bij het studentendebat dat de Studentenvereniging Endzijn organiseerde; het jaarlijkse studentendebat in Almere. Het thema van de avond: 'Almere samen aantrekkelijker maken voor studenten!' Tijdens de ALV zal Georgette kort een toelichting geven over dit debat.

Kinderboeken actie

Raadslid Berneditha bracht tijdens de Kinderboekenweek een bezoek aan het asielzoekerscentrum in Almere. Tijdens dit bezoek deelde zij gratis boeken uit aan de kinderen. Het leren van de Nederlandse taal is enorm belangrijk voor de integratie en het lezen van boeken kan hierbij helpen. De boeken zijn gesponsord door stichting My Book Buddy.

De volgende activiteiten willen we graag onder de aandacht brengen:

• Woensdag 28 November: Algemene Leden Vergadering

Contact

Heb je vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, neem dan contact op met bestuur@almere.christenunie.com

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts