Raadspanelonderzoek veiligheidsbeleving Almere

Almere bij nachtvrijdag 03 juni 2016

Beste ChristenUnie vrienden,
Almere wordt gelukkig steeds veiliger. Zo daalde in 2015 het aantal misdrijven opnieuw. In de halfjaarlijkse voortgangsrapportage van het Actieprogramma Veiligheid van de gemeente werd zelfs gesteld dat de criminaliteit in Almere op dit moment op het laagste niveau van de afgelopen 10 jaar ligt.

Erg positief, hoewel elk slachtoffer dat met onveiligheid te maken krijgt er één te veel is. Maar hoe zit het met het veiligheidsgevoel onder Almeerders? Uit de cijfers blijkt dat de verbetering van het veiligheidsgevoel achter blijft op de ontwikkeling van de criminaliteitscijfers.

De PvdA en ChristenUnie willen dat de gemeente de komende jaren werkt aan het een beter gevoel van veiligheid in Almere, natuurlijk naast het voortzetten van de aanpak van criminaliteit. Met het verbeteren van het veiligheidsgevoel kan immers grote maatschappelijke meerwaarde worden bereikt. Met dit onderzoek willen de partijen een eerste stap zetten richting het verbeteren van de veiligheidsgevoelens. Het onderzoek geeft inzicht in wie zich (on)veilig voelt en wanneer, waar en waardoor dat komt. De resultaten zullen zij gebruiken om tot een plan te komen waarmee het veiligheidsgevoel kan verbeteren.

U kunt het onderzoek hier vinden:  https://survey.enalyzer.com/?Pid=p6c2b2h8&Rid=c2s5bar6

Mocht deze link niet werken, dan kunt u de vragenlijst invullen via de volgende website https://survey.enalyzer.com/. U kunt hier inloggen met de volgende gegevens::

ProjectID: p6c2b2h8
Wachtwoord: c2s5bar6

U kunt het onderzoek invullen tot en met vrijdag 17 juni 12.00 uur.

Wij hopen dat dit onderwerp uw interesse heeft en dat u ca. 10 minuten vrij wilt maken om het onderzoek in te vullen. Uw inbreng is van groot belang.

Met vriendelijke groeten,

PvdA Almere​​​​, Kerim Iskender ​​​​