ChristenUnie zeer teleurgesteld over vraag om meer geld van Floriade BV

floriade.jpgdonderdag 08 april 2021

De ChristenUnie fractie is zeer teleurgesteld en geschokt door de berichtgeving vanuit het college naar aanleiding van de vraag om veel meer geld vanuit de Floriade BV.

De fractie is ronduit boos over de hoogte van het bedrag en vindt het meer dan teleurstellend dat de BV ons daar nu pas mee confronteert.

Verder zijn wij zeer verbaasd over het tijdstip waarop de directie en de Raad van Commissarissen met deze vraag is gekomen, 11 maanden voor de start van de Floriade.  Zij zijn in onze ogen geheel verantwoordelijk voor de goede organisatie en informatie.

Ons vertrouwen is hierdoor zeer geschaad.

De fractie roept het college op om te onderzoeken of de BV deze nieuwe budgetvraag niet zelf bedrijfsmatig kan of moet oplossen, door bijvoorbeeld meer inzet op sponsorgeld, efficiency, etc.

Wat gaat het college op korte termijn doen om duidelijkheid te krijgen over deze budgetaanvraag en eventuele alternatieve oplossingen?

De fractie van de ChristenUnie heeft vorig jaar een moeilijke afweging moeten maken over het doorgaan met de Floriade. Voor nu betekent dit wat ons betreft dat de onderste steen boven moet, elke euro verantwoord moet worden en we van het college en de BV willen horen dat alles op alles is gezet om deze overschrijding te voorkomen. De ChristenUnie zal pas een definitieve afweging maken over mogelijke vervolgstappen op het moment dat de gevraagde informatie beschikbaar is.