ChristenUnie vraagt aandacht voor Waardig ouder worden in Almere

131154383_3719403128106372_4546033993921510021_o.jpgzaterdag 12 december 2020

Vandaag ondertekent de ChristenUnie Almere een intentieverklaring waarin zij afspreken zich in te zetten voor een lokaal actieplan Waardig Ouder Worden 2.0. Dit doen zij precies op het moment dat hun landelijke vertegenwoordigers een handtekening zetten onder het manifest Waardig Ouder Worden 2.0. Hans van Dijk: “Wij willen met dit landelijk manifest ook in Almereaan de slag. Waardig ouder worden betekent wat ons betreft niet alleen goede zorg en liefdevolle aandacht, maar ook voldoende ouderenwoningen, ontmoetingsplekken en zinvolle dagbesteding. Verder willen wij ons inzetten om eenzaamheid bij ouderen te voorkomen.

Omdat de ChristenUnie het vandaag niet alleen bij woorden wil laten, bezorgen ze een kerstboom vol kaarten met goede wensen bij de ouderen in Zorgcentrum Buitenhaeghe in Almere-Buiten waar 130 ouderen wonen en bij Delen en Meer, waar 70 ouderen een ontmoetingsplek  en dagbesteding vinden.

Een samenleving waarin ouderen zich gezien en gewaardeerd voelen: dat is het ideaal van de ChristenUnie. Hans van Dijk: “Met het ondertekenen van het landelijk manifest laten we zien dat we geloven in een samenleving waarin ouderen een volwaardige, betekenisvolle plaats hebben. Daarom gaan we aan de slag om Almere op steeds meer punten ouderen-proof te maken.’’

Ouderen hebben te maken met toenemende kwetsbaarheid maar willen tegelijk graag zo zelfstandig mogelijk blijven functioneren en blijven meedoen in de maatschappij. Vandaag onderstrepen we hoe belangrijk dit is.  De toekomst van onze ouderen heeft grote prioriteit.  Bovendien vinden we het belangrijk dat jong en oud niet tegenover elkaar, maar juist naast elkaar staan, er voor elkaar zijn.

De ondertekening van de intentieverklaring kunt u hier bekijken.