Vrolijke kerstliedjes zingen met ouderen

Zingen met bewoners van Buitenhaeghedinsdag 12 december 2017

De ChristenUnie heeft samen met de medewerkers en vrijwilligers van het zorgcentrum Buitenhaeghe een zingmiddag georganiseerd voor zijn bewoners. Meer als 50 ouderen deden gezellig mee en waren ontzettend blij met dit initiatief. Veel ouderen voelen zich namelijk extra eenzaam tijdens de feestmaand december en samenzingen verdrukt dit gevoel.

Eenzaamheid kun je niet met geld bestrijden

Helaas is eenzaamheid een groot probleem in Almere. Vooral onder ouderen komt veel eenzaamheid voor. Eenzaamheid kun je niet met geld bestrijden, in ieder geval niet alleen met geld. Daar is meer voor nodig.

Oproep aan de Almeerse samenleving: word vrijwilliger!

De ChristenUnie wil meer samenleving in de zorg en meer zorg en ondersteuning rondom mensen. Daarom is het goed dat de gemeente Almere met de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) meer taken heeft gekregen. De gemeente staat immers het dichtst bij haar bewoners, weet wat nodig is en organiseert een samenhangend zorg- en ondersteuningsaanbod.Helaas is de rol van de gemeente onvoldoende.

De ChristenUnie doet een oproep en beroep op de samenleving. ‘Woon je bijvoorbeeld in de buurt van een zorgcentrum, ga dan eens een keer samen met een bewoner klaverjassen’, zegt een vrijwilliger van het zorgcentrum Buitenhaeghe.

We moeten ervoor waken dat de menselijke maat uit het oog verloren wordt. De ChristenUnie wil af van bureaucratie en geïnstitutionaliseerde zorg en plaatst daartegenover mensgerichte zorg.

Waardig ouder worden in Almere

De ChristenUnie wil dat mensen waardig ouder kunnen worden. We geloven in de kracht van goede zorg en aandacht voor ouderen!