ChristenUnie: haal 'the Passion' naar Almere in 2022

the-passion-2016-vanuit-amersfoortdinsdag 11 april 2017

Als het aan de ChristenUnie ligt, komt 'the Passion' in 2022 naar Almere. Volgens Marcel Benard van de ChristenUnie biedt the Passion een prachtige kans om Almere op een positieve manier onder de aandacht te brengen: "In 2022 ligt de stad er nog mooier bij dan nu, met een nieuwe brug over het Weerwater, het Floriadeterrein en het Rondje Weerwater. Stel je voor: het Floriadeterrein als de tuin van Gethsemane en prachtige beelden van de stad aan het Weerwater!"

Voor de ChristenUnie heeft het verhaal van 'the Passion' natuurlijk een bijzondere lading, maar de partij rekent ook op de steun van andere partijen, omdat het evenement reuring in de stad brengt. "Een bijzondere ervaring voor alle inwoners van de stad. Bovendien komen er duizenden bezoekers op af, en dat is goed voor de ondernemers," aldus Benard.

Binnenkort wordt de motie die de ChristenUnie over dit onderwerp heeft ingediend in de gemeenteraad besproken.