Verklaring bestuur en fractie omtrent vertrek mevr. Rijssel-Omusuo

Gemeenteraadmaandag 17 januari 2022 15:53

Onderstaand de verklaring van het bestuur en de fractie inzake het plotselinge vertrek van mevr. Rijssel-Omusuo.

Ons heeft via de pers het bericht bereikt dat mevrouw Rijssel-Omusuo uit de ChristenUnie fractie stapt en de partij verlaat.

Zij geeft in haar verklaring aan het spijtig te vinden dat er op de kandidatenlijst voor haar geen plek is. We hebben als bestuur en fractie begrip voor haar teleurstelling, maar willenn hierover aangeven dat zowel uit de selectiecommissie, als bestuur en algemene ledenvergadering is gebleken dat er geen kandidaatstelling mevrouw Rijssel-Omusuo plaats kon vinden.

Mevrouw Rijssel-Omusuo geeft in haar verklaring aan bij de ChristenUnie Almere machtsmisbruik en discriminatie te ervaren. Wij werpen deze aantijgingen verre van ons en herkennen ons hierin totaal niet. Onze kandidatenlijst voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen laat een lijst van 30 kandidaten zien welke divers is en vele achtergronden vertegenwoordigt. De top 11 bestaat uit 6 kandidaten van kleur en als partij zetten wij ons zowel landelijk als lokaal in op diversiteit.

Uiteraard nemen wij dit bericht zeer serieus en zal er een onderzoekscommissie ingesteld worden.

Als ChristenUnie Almere voelen wij ons gezegend met deze kandidaten waarmee wij ook ervaren vertegewoordiging te kunnen zijn van en voor iedere Almeerder. Wij gaan -Samen voor Almere- op weg naar de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Janet Rekker (voorzitter bestuur)

Hans van Dijk (fractievoorzitter)