Tijdelijke waarneming voor wethouder Dijkstra

Marjan Haak - Griffioenmaandag 11 februari 2019 15:30

Aldrik Dijkstra viel half december uit door klachten aan het hoofd. Zijn werkzaamheden werden tot nu toe door andere wethouders overgenomen. Uit de medische onderzoeken is nog geen oorzaak van de klachten gevonden. Omdat verdere onderzoeken en een herstel om tijd en rust vragen heeft Dijkstra het College gevraagd hem ziekteverlof te verlenen, zodat een tijdelijke vervanger kan worden aangesteld.

Om de uitdagingen en projecten van de komende jaren te kunnen bolwerken, staat het college zeker ter voorbereiding van de financiële nota in het voorjaar en de begroting voor grote uitdagingen. Het uitvoeren van de begroting 2019 en het coalitieprogramma “Liefde voor Almere” vraagt bovendien om een brede en diverse aanpak waarbij elke wethouder volle aandacht aan zijn/haar eigen
portefeuille moet kunnen besteden. Een tijdelijke waarneming ligt daarom in de rede.

Ervaren wethouder

De fractie van de ChristenUnie in de gemeenteraad stelt als tijdelijke vervanger Marjan Haak-
Griffioen voor. Zij heeft eerder in twee gemeenten en als gedeputeerde jeugdzorg van de provincie Utrecht met portefeuilles gewerkt vergelijkbaar met de vakgebieden van de huidige portefeuille in Almere. Fractievoorzitter Hans van Dijk: “Wij zijn dankbaar en in de gegeven omstandigheden gepast verheugd dat wij in verhoudingsgewijs korte tijd, een zeer gekwalificeerd kandidaat kunnen voordragen. Ze is iemand met expertise en kennis van de beleidsterreinen uit de portefeuille en die beschikbaar en bereid is om overeenkomstig de wettelijke voorschriften voor de duur van maximaal 16 weken de vele werkzaamheden ter hand te nemen.”

Archief > 2019 > februari