ChristenUnie en D66 willen Koningsdag 2022 in Almere

Koningdonderdag 07 februari 2019 22:10

D66 en de ChristenUnie willen dat Almere de Koning uitnodigt om zijn verjaardag in 2022 te vieren in Almere. D66-fractievoorzitter Martine van Bemmel: “Sowieso is koningsdag natuurlijk een heel leuk evenement. En wat een mooie start zou dat zijn voor de Floriade!”
ChristenUnie-fractievoorzitter Hans van Dijk zegt: “Het lijkt me fantastisch als de Koning op deze feestelijke dag met de trein aankomt in Almere Centrum. Hij komt dan aan op het volledig vernieuwde en duurzame treinstation. Vervolgens loopt hij over de groene loper naar het festivalterrein  van de Floriade. Op het Stadhuisplein presenteren de andere gemeenten van Flevoland zich.” De politieke partijen kondigden donderdag tijdens de gemeenteraad aan dat zij graag willen dat Almere de Koning officieel uitnodigt om zijn verjaardag in Almere te vieren aan de vooravond van de Floriade.

Logisch moment voor Koningsdag in Almere

In 2006 vierde prinses Beatrix, destijds nog Koningin Beatrix, Koninginnedag in Flevoland. Ze deed toen Almere en Zeewolde aan. Van Dijk: “Het Koningshuis probeert de viering van Koningsdag zoveel mogelijk te verdelen door het hele land. In 2022 is dus ook best een logisch moment om het weer in Almere te vieren.” Van Bemmel vult aan: “De Koning doet de officiële opening van de Floriade een dag na Koningsdag. Misschien is het zelfs te combineren.”
Foto: ANP

Archief > 2019 > februari