CU stemt tegen 'nieuw' prostitutiebeleid

De wallen.jpgvrijdag 20 juli 2018 15:35

De ChristenUnie heeft donderdag 19 juli tijdens de Politieke Markt als enige fractie in de Almeerse gemeenteraad tegen het nieuwe prostitutiebeleid gestemd.

Wij hebben namelijk moeite met dit onderwerp omdat prostitutie haaks staat op onze normen en waarden. Er is geen enkele jongen of meisje die zegt: als ik later groot ben, word ik sekswerker!

Er zijn anno 2018 te veel misstanden in prostitutieland waar niet genoeg over gesproken wordt. De ChristenUnie heeft zorgen over de toename van loverboys. Over de toename van mensen die kwetsbaar zijn voor uitbuiting zoals licht verstandelijk beperkten en minderjarigen die online hun lichaam aanbieden. Het is voor de ChristenUnie onbestaanbaar dat we blijven tolereren dat prostituees zich kapot moeten werken voor mensen die hen beschouwen als handelswaar.

Stemverklaring 19 juli 2018 tijdens de politieke markt:
"De ChristenUnie is blij met de extra aandacht voor uitstapprogramma's en extra inzet op de aanpak mensenhandel. Minder blij zijn we met de verruiming van de vestigingsmogelijkheden, elke vestiging is er 1 te veel als je prostitutie niet als een normaal beroep bekijkt en dat doen wij inderdaad niet, geen enkele ouder denkt aan een dergelijke beroepskeuze voor zijn/haar Kinderen tenslotte. Daarom stemmen wij tegen deze nota.''

Archief > 2018 > juli