Persbericht Marcel Benard lijsttrekker ChristenUnie Almere 2018

image2maandag 09 oktober 2017 22:57

Marcel Benard (34) is bij de gemeenteraadsverkiezingen in Almere lijsttrekker voor de ChristenUnie. Dat hebben de leden van de ChristenUnie Almere besloten tijdens hun vergadering op 9 oktober. Benard volgt als lijsttrekker Roelie Bosch op, die na drie periodes als raadslid afscheid neemt van de gemeenteraad. Op dit moment is hij fractie-assistent in de gemeenteraad en onder meer lid van de volggroep voor de Floriade. In het dagelijks leven is hij partner bij adviesbureau Lysias Consulting Group in Amersfoort.

Marcel Benard heeft veel zin om de lijst te gaan trekken. De inzet van de ChristenUnie is daarbij duidelijk: “Wij kiezen voor een politiek van hoop. We vinden dat iedereen in Almere waardevol is, of je nu lang of kort hier woont, jong of oud bent en ongeacht je huidskleur of religie. We zorgen voor wie kwetsbaar is en we vinden een goede basis voor kinderen in gezinnen belangrijk. We gaan voor een groen en gezond Almere waarin je prettig kunt leven en waarin je goed een baan kunt vinden. Met een gemeente die luistert naar bewoners.”

De selectiecommissie prijst Marcel Benard aan als “een lijsttrekker met veel potentie. Hij heeft zich de afgelopen periode ontwikkeld tot een bekwaam politicus waarover zowel binnen als buiten de fractie waarderend wordt gesproken. Hij vertegenwoordigt de ChristenUnie op geloofwaardige, inspirerende wijze. Hij wordt gekenmerkt als gedreven en allround, met een sterke politieke antenne.”

Vernieuwde lijst

De leden van de ChristenUnie stelden ook de volledige kieslijst vast. De lijst bevat een behoorlijk vernieuwde top. De top-4 van de lijst wordt gevormd door:

1. Marcel Benard (1983)
  2. Hans van Dijk (1962), is makelaar bij Flevo Makelaars en huidig fractiesecretaris van de ChristenUnie
  3. Berneditha Rijssel-Omusuo (1982) coacht vluchtelingen en vrouwelijke ondernemers
  4. Erna Tolkamp (1949) was projectleider van een jongerenopvang in Zuid-Afrika

Kennismaken met de nieuwe lijsttrekker

Wie zelf de nieuwe lijsttrekker in actie wil zien, kan de volgende beeldfragmenten bekijken:

Lees hier de speech die Marcel Benard uitsprak na zijn verkiezing als lijsttrekker.

Archief > 2017 > oktober