De agenda van de ChristenUnie

graffitivrijdag 14 januari 2011 19:03

Ik heb een interessante week achter de rug; maandag hadden we een brainstormavond met bestuur, fractie en overige geïnteresseerde leden van de partij over hoe we de ChristenUnie meer voor het voetlicht kunnen krijgen. Dinsdag hebben we als fractie voor het eerst via Skype vergaderd. Donderdag heb ik op de Politieke Markt aan een bijeenkomst deelgenomen die besprak hoe het college gekomen is tot de vorming van een gebied met de naam ‘Almere Centraal’ en een bijeenkomst waarin het conflict met de vrijwilligers van de brandweer besproken werd met de burgemeester en de regionale brandweercommandant.

De kunst is om je eigen agenda in de gaten te houden (niet alleen die van mij zelf als persoon, maar met name die van de partij in het politieke krachtenveld). Zo’n brainstormavond helpt om met elkaar visie te ontwikkelen en elkaar aan te moedigen. Ik schreef er al kort over in mijn eerste weblog van dit nieuwe jaar. Vanavond hebben we een nieuwjaarsreceptie als ChristenUnie in Flevoland, ook zo’n plek om elkaar te zien, van elkaar te horen en elkaar te ondersteunen. Maar dit even terzijde.

Onderwerpen die we als ChristenUnie op gaan pakken zijn graffitibeleid en de vervanging van speeltoestellen in de wijken. Over het eerste zullen we ook een raadspanelonderzoek gaan uitvoeren. Over het tweede onderwerp hebben we ons al eerder druk gemaakt. Ruim een jaar geleden hebben we een ‘zwartboek’ gepresenteerd aan de verantwoordelijke wethouder waarna we de toezegging kregen dat aan die plekken iets gedaan zou worden. Recentelijk kregen we via de B&W-berichten informatie dat een deel van de activiteiten stilgelegd zou worden. Ook was er een lijst waarop stond welke toestellen weggehaald zouden worden en of ze vervangen zouden worden.  Lang niet alle toestellen komen terug of worden vervangen door iets anders. Dan wordt ernaar gewezen dat er centrale plekken zijn in een wijk waar kinderen kunnen spelen. Volgens de ChristenUnie kan dat lang niet altijd, maar daarnaast hebben we te maken met een self-fulfilling prophecy wanneer speeltoestellen verouderd of verwaarloosd worden waardoor ze niet meer gebruikt worden. Als je dan zegt ‘zie je wel, ze worden niet gebruikt, we kunnen ze beter weghalen’, tsja, dan heb je je eigen gelijk gecreëerd.

Roelie Bosch
Raadslid ChristenUnie

Waar blijft het speeltoestel?

Archief > 2011 > januari